W aktualnych warunkach rynkowej konkurencji coraz ważniejsze staje się dla firm wyróżnienie własnego produktu na tle innych produktów. Przez długie lata telewizory czy aparaty cyfrowe wprowadzane na rynek dostępne były jedynie w kolorze czarnym lub srebrnym i tendencja ta utrzymała się do czasu, gdy pierwsi producenci skutecznie nie zainwestowali w modny design i niecodzienne obudowy. Ważne jest tutaj jednoczesne staranie się o poprawienie działania sprzętu, ale także jego estetycznej strony. Gdyby nie inwestycje w poprawianie wyglądu aparatów fotograficznych i telefonów przez bardzo długi czas nowoczesne marki nie byłyby w stanie odróżnić się od innych graczy na rynku, tracąc tym samym możliwość do przekucia postępu technologicznego w realny sukces finansowy. Dzisiaj bardzo łatwo rozpoznać można poszczególne marki na rynku technologicznym i nie brakuje przedsiębiorców bardzo umiejętnie wykorzystujących własne oryginalne logo albo konkretny kolor obudowy, aby odróżnić się od milionów innych dostawców takich samych technologii. W dobie wykupywania własnych licencji oraz patentów gdy jedna firma wymyśla coś unikalnego i nowoczesnego jak system HD, inne mogą z powodzeniem go powielać. Ważne jest więc zadbanie o jakiś element rozpoznawczy i wyróżniający, który pozwoli klientom poczuć się wyjątkowo.
Narodziny pierwszych fotografii
Pierwsze aparaty fotograficzne przypominały drewniane ogrodowe składziki. Sprzęt do robienia zdjęć był niezwykle ciężki, a przeniesienie go w inne miejsce w celu zmiany kadrowania graniczyła z cudem. Według założeń historyków,...