W nowoczesnych korporacjach technologicznych produkowanie sprzętu dawno zaczęło wykraczać poza sam przymus wymyślania udanych inżynieryjnych rozwiązań i forsowania przełomowych koncepcji budowania elektroniki. Dzisiaj coraz ważniejsze dla młodych klientów wybierających swój multimedialny sprzęt na lata jest poczucie wyjątkowości płynącej z samego posiadania danej marki w dłoni. Dlatego firmy oferujące aparaty fotograficzne albo telefony komórkowe przestały liczyć wyłącznie na to, że uda im się przekonać do swoich produktów za sprawą nowoczesnej konstrukcji i nietuzinkowych koncepcji inżynieryjnych. Dla sporej liczby młodych przedsiębiorców stworzyło to szansę do uderzenia od zupełnie innej strony – strony designu czyli w szerokim rozumieniu, obudowy swojego sprzętu. Obudowa telefonów komórkowych czy aparatów fotograficznych przez długie lata wyglądała identycznie a marki z różnych stron świata paradoksalnie wybierali nawet takie same rozmiary i wymiary do swoich modeli, bo skoro tak dobrze się sprzedają, to nie warto z nich rezygnować. Tym czasem klienci są gotowi brać do ręki najróżniejsze dziwne modele sprzętu elektronicznego, o ile ten wygląda nowocześnie i modnie. Dzisiaj sprzęt multimedialny sprzedaje się nie tylko dlatego, że oferuje dużo możliwości, ale także dlatego, że ładnie wygląda.
Narodziny pierwszych fotografii
Pierwsze aparaty fotograficzne przypominały drewniane ogrodowe składziki. Sprzęt do robienia zdjęć był niezwykle ciężki, a przeniesienie go w inne miejsce w celu zmiany kadrowania graniczyła z cudem. Według założeń historyków,...